ارسال کننده: admin مشاهده :292

تاريخ ارسال : 1396/6/26

 کد خبر : 253

  هئیت های مذهبی سرمایه نفیس انقلاب اسلامی اند/ هئیت سکولار در شأن اباعب

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر” نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در بیست و هشتمین گردهمایی هیئات مذهبی شمال استان اظهار داشت:حضور این عزیزان در این مجلس یک پیام دارد که همه کشور ما و همه مسئولان عاشق اباعبدالله هستند.
  آیت الله خاتمی در ادامه افزود:هیئت های عزاداری سرمایه نفیس برای کشور و انقلاب اسلامی ما هستند و این انقلاب ما از هیئت ها بپا خواست که باید این سرمایه نفیس را نگه داریم و از آن پاسداری کنیم.
  وی اذعان داشت: تمام کسانی که متولی هیئت ها هستند و مدیران،وعاظ و مداحان مجلس حسینی در خدمت مردم هستند مدیران هیئت ها که اداره کننده هیئت هستند و با محتوای مجلس سروکار دارند باید به احترام مردم را نگاه دارند.
  خطیب موقت تهران با اشاره به اخلاص در عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت:رعایت اخلاص در عزاداری ضروری است و مدیران هیئت ها باید خود و هیئت را فراموش کند و خدا را در نظر بگیرند و رقابت های غیر خدایی با اخلاص منافات دارد.
  نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان افزود:همه کسانی که به نحوی با عزاداری ارتباط دارند باید زیور اباعبدالله باشند زیرا این انتصاب مسئولیت آوره است و مدیر هیئت،مدیر هیئت حسینی است و باید در رفتارش دقت کند و اگر بد عمل کند پای خودش نوشته نمی شود.
  وی اذعان داشت:هیئت باید انقلابی باشد اگر هیئت با انقلاب بیگانه باشد این هیئت سکولار می شود و هیئت سکولار در شان اباعبدالله نیست و رییس هیئتی که نامی از شهدا و امام نبرد عملا سکولار است و هیئت ها خودشان را جدا از انقلاب نبینند این انقلاب بود که مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) را احیا کرد.
  خاتمی در خصوص حفظ وحدت در مجالس عزاداری گفت:این واقعیت را بپذیریم که سلایق مختلف در مراسم عزاداری وجود دارد و در مجلس عزاداری امام حسین(ع) همه سلایق می آیند برای این که وحدت شکل بگیرد باید از طرح مسائل سلیقه ای ،جناحی و حزبی در مجالس حسینی خودداری شود.
  وی افزود:مردم باید دقت کنند شرکت در مجلس ابا عبداالهه را برای خودشان سعادت بدانند و اگر دهه عاشورا روزی را نتوانست در مجلسی شرکت کند احساس کمبود کنند که این مجلسی است که فرشتگان به آن نظر دارند و مجلسی که کاری به انقلاب ندارد و سبقه غیر انقلابی دارند را از شرکت در آن امتناع کنند.
  امام جمعه موقت تهران گفت:مدیران هیئت ها باید برنامه ریزی باید فرهنگی داشته باشند و وقتی را که مردم در اختیار هیئت قرار می دهند را نهایت استفاده را ببرند.
  خاتمی اظهار داشت:از روحانیون و مداحان درخواست می کنم مطالعه کرده و سنجیده سخن بگویید و مراقب باشید که مطالب سست و غیر قابل استناد پرهیز کنید تا عزت سالار شهیدان را حفظ شود و در خطابه خود علاوه بر تاریخ، سیاست هم لازم است و جریانی که به خوبی احساس می کنم می خواهند در منبرها دین از سیاست جدا شود.
  وی در پایان گفت:مداحان یک ضرورت برای مجلس امام حسین (ع) هستند و جلوه هنرمندان آئینی و مکمل خطابه هستند که مداحان باید قبل از مداحی یک غزل اخلاقی مورد نیاز جامعه را بخوانند که تاثیر ده منبر را دارد و در انتخاب سبک دقت کنند که سبک بیگانگان نباشد.

نظر همشهریان

لطفا نظر خود را در مورد خبر فوق ارسال داريد.نظرتان بعد از تائید به روئیت خواهد رسید.با تشکر