ارسال کننده: admin مشاهده :310

تاريخ ارسال : 1396/6/19

 کد خبر : 251

  معاون وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی گفت:از پایه‌های مهم و اساسی اشتغال

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”با سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به سیرجان، دو طرح بسته‌بندی غذای آماده و کارگاه تعمیرات تخصصی موتورهای دیزلی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان به بهره‌برداری رسید.
  
  رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر کار افتتاح این کارگاه را با توجه به صنعتی و معدنی بودن استان کرمان و سیرجان مهم ارزیابی کرد و گفت: از پایه‌های مهم و اساسی اشتغال، آموزش و مهارت است که امروزه در حال تحقق با شکل مطلوب و اساسی است.
  
  محمدامین سازگارنژاد افزود: در این راستا موضوع مهارت آموزشی سربازان هم با ستاد نیروهای مسلح توافقنامه بسته شد و سربازان طی دوران خدمت، مهارت مورد علاقه یا مرتبط با کار می‌بینند و همراه دریافت پایان خدمت گواهینامه مهارت شغلی خود را دریافت می‌کنند و ورودشان به بازار کار قطعی است.
  
  معاون وزیر کار استان کرمان را با ویژگی‌های مطلوب در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: این استان با توجه به مهارت‌های آموزشی یک میلیون و 400 هزار نفر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را در مراکز دولتی، پادگان‌های نظامی، ندامتگاه‌ها و جوار دانشگاه‌ها دیده‌اند و در قلعه‌گنج و کهنوج که از شهرهای جنوبی و محروم استان هستند، کارهای مهمی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال مرتبط داشته‌ایم.
  
  وی گفت: ما در مجموع 7 هزار استاندارد آموزشی داریم که در سال 96 تاکنون حدود 2 هزار مورد از این استانداردها مورد استفاده قرار گرفته و آموزش‌ها در دو بخش دولتی و خصوصی فعال هستیم.
  
  کارخانه بسته‌بندی غذای آماده و سالاد اولویه با هزینه 13 میلیارد ریال از اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی که امروز فعالیت خود را آغاز کرد، برای 18 نفر اشتغالزایی دارد و روزانه 2 تن تولیدات خود را به بازار مصرف شهرستان و استان و استان‌های همجوار عرضه می‌کند.
  
  کارگاه تعمیرات ماشین‌آلات دیزلی معادن نیز که ظهر امروز به بهره‌برداری رسید و از اهمیت خاص فنی و حرفه‌ای و رفع مشکلات تعمیرات ماشین‌آلات در منطقه صنعتی و معدنی در منطقه برخوردار است به همت جوانان تحصیل کرده راه‌اندازی شد که بخش عظیم مشکلات تعمیرات ماشین‌آلات دیزلی ویژه معادن را برطرف می‌کند و تنها کارگاه آموزشی و تعمیرات تخصصی جنوب شرق در کشور است.

نظر همشهریان

لطفا نظر خود را در مورد خبر فوق ارسال داريد.نظرتان بعد از تائید به روئیت خواهد رسید.با تشکر