ارسال کننده: admin مشاهده :371

تاريخ ارسال : 1396/6/14

 کد خبر : 248

  قیمت پسته در بازار سیرجان اعلام شد/ بهترین زمان انبار کردن پسته تا فرو

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” مسئول شرکت پسته در رابطه با قیمت فعلی انواع پسته اظهار داشت:در حال حاضر قیمت پسته در بازار سیرجان از بین پسته های اکبری ،احمدآقایی و کله قوچی به مبلغ 35 هزار تومان به فروش می رسد.
  رضایی در ادامه افزود: قیمت هر کلیو پسته فندقی و بادامی نیز در بازار به مبلغ 30 هزار تومان خرید و فروش می شود.
  
  وی در پایان گفت: بهترین زمان برای انبار کردن پسته ها از آذر تا فروردین ماه است.
  
  کارشناس ادوات کشاورزی در خصوص نگهداری و سمپاشی درختان پسته در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:برای پیشگیری از آفت پسته اولین راهکار این است که سم پاشی به موقع انجام شود و هر چیزی در زمان خودش انجام شود نتیجه بهتری دارد که در فصل زمستان سم اتیون روغن پاشیده شود و در فروردین برای آفت هایی مثل کرم سرشار باید سم پاشی مجدد صورت گیرد.
  
  نظری در ادامه افزود:هر چیزی باید کنترل اولیه شود نه اینکه دست نگه دارند تا طغیان شود و بعد اقدام کنند که در اردیبهشت ماه نیز فنترتیون و فوزولان برای آفت های پروانه ای و سن ورو استفاده شود و حتما باید با پاشیدن آب همراه باشد.
  
  وی در پایان اظهار داشت:این سم پاشی در یک دوره ۶۰تا۷۰روزه جواب می دهد و اگر کشاورزان با مشورت کارشان را انجام دهند نتیجه اش را می بینند و به فکر اینکه کدام یک از سم ها ارزان است و شریک ملک چه نوع سمی را پاشیده است به موقع می توانند محصول خود را برداشت کنند.

نظر همشهریان

لطفا نظر خود را در مورد خبر فوق ارسال داريد.نظرتان بعد از تائید به روئیت خواهد رسید.با تشکر