ارسال کننده: admin مشاهده :319

تاريخ ارسال : 1396/5/10

 کد خبر : 238

  مراسم گرامیداشت امامزادگان و بقاع متبرکه سیرجان برگزار شد/ تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همزمان با دهه کرامت، آئین گرامیداشت آمامزادگان و بقاع متبرکه با حضور پرسنل ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در امامزاده احمد(ع) شهرستان سیرجان برگزار شد و از خدام آستان مطهر امامزاده احمد(علیه السلام) شهرستان سیرجان توسط پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی تجلیل بعمل آمد.
  
  در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین داوودی با اشاره به علل حضور امامزادگان در ایران گفت : امام زادگان به منظور هدایت و انسان سازی ، و ترویج سبک زندگی اسلامی در ایران حضور یافتند تا مردم ایران را با فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) و معارف قرآنی آشنا سازند.
  
  وی افزود :آیت ا.. بهجت (ره) می فرماید یکی از فضیلتها و کرامات شیعه، قبور و مزارهای امام زادگان است لذا نباید از زیارت آنها غافل باشیم.
  رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه پشتبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد : یکی از مشکلات در روزگار ما تفکرات انحرافی فرقه وهابیت است و مهمترین مراکز مقابله با این نوع تفکر، پایگاه های معنوی تشیع میباشد و آستان امامزادگان از مهمترین پایگاه های معنوی هستند که نقش مهمی در افزایش روح معنویت و اسلامی جامعه دارند
  
  وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) بیاد کرد : یا علی کسانی که در آبادانی و تعمیر قبور شما تلاش کنند همانند کسانی هستند که در ساختن بیت المقدر مددکار حضرت سلیمان بودند.
  
  در ادامه این مراسم، ناخدایکم منصوری مقدم فرماندهی پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا نیز با بیان مطالبی پیرامون نقش معنویت در ایجاد روحیه سلحشوری نیروهای مسلح گفت: در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح کشورمان از ارتش، سپاه و بسیج تا اقشار مختلف مردم نشان دادند با توکل و استعانت از خدای متعال میتوان بر تمام مشکلات حتی در میادین نبرد هم فائق آمد و این روحیه معنوی برگرفته از فرهنگ غنی اسلامی است و خود این فرهنگ، از سرچمشهای متعدد معنویت مانند توسل به ائمه معصوم(علیهم السلام) و نیز آستان مقدس امامان و امامزادگان میجوشد.
  
  وی بیان کرد: وجود امامزادگان در شهرهای مختلف کشور یک نعمت است و خادمین و تمام کسانی که در آستان مقدس امامزادگان فعالیت میکنند نمونه خوبی از مجاهدان فرهنگی و از بندگان شایسته خدا هستند.
  
  در پایان این آیین معنوی به از خادمین آستان مقدس امامزاده احمد(علیه السلام) با اهدا لوح و هدایایی از طرف پایگاه پشتیبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

نظر همشهریان

لطفا نظر خود را در مورد خبر فوق ارسال داريد.نظرتان بعد از تائید به روئیت خواهد رسید.با تشکر